torsdag, december 13, 2012

Det går åt rätt håll

Träffade min hjärtläkare idag och blev så fantastiskt glad när jag fick höra mina hjärtvärden (NT-proBNP). Det var någonting på 800, vilket är en ganska dramatisk nedgång från 2300 för tre månader sen. Wow! I April när mina värden var på 1100, vilket då var det lägsta jag haft sen de började mäta, sa jag att när mina värden är under 1000 ska jag fira. Nu var de under med stor marginal. Undrar hur jag ska fira!? :-)

Jag har känt på sista tiden att mitt hjärta har känts ganska starkt så jag är väl inte bara förvånad, men att det var så lågt nu chockade mig verkligen! Är det sant? utbrast jag glatt när min läkare berättade. Åh vad glad jag är! Tack Gud för vad du gör i mig!

Sen mår jag ändå väldigt dåligt just nu men det är andra saker. Magen gör jätteont och jag är ganska sönderstressad. Men nu känns det så hoppfullt. Hjärtat mår bättre än någonsin och Martin blir pappaledig på fredag. Nu får jag försöka koncentrera mig på att läka i magen och från all stress. 

Jag kanske kan hinna och orka göra lite mer saker bara för mig framöver. Men vill också ha tid för mer avsatt kvalitetstid med båda mina barn. 

Men jag behöver skratta mycket. Tips på roliga filmer? :-)



1 kommentar:

Sundströms ZOO sa...

Vad glad jag blir!! <3 På tal om ont i magen och stress - jag får jättelätt ont i magen speciellt när jag är stressad, och enligt Bicomen som jag var på i går igen så frågade hon av mig om jag får ont i magen vid stress... Maskinen reagerade nämligen på en bakterie (tror jag det var?) som kommer vid stress så man får ont i magen, så som hon förklarade det enkelt åt mig, och den försökte hon behandla bort nu... Bara som en liten annan sak att kanske gå på bicom för :) Men hoppas det hjälper med att lugna ner sig lite och ha Martin att sköta barnen!