torsdag, mars 14, 2013

Flytt och rens

Vi ska förresten flytta i början på juni! Till ett litet bostadsrättsradhus med uteplats och en egen liten tomt. Äntligen kommer jag kunna sätta mig ute i solen! Åh vad jag ser fram emot det, och den här sommaren.

Vi kommer bo nära våra vänner. Rut och hennes bästa kompis Julina kommer kunna springa själva till varann och det kommer vara 200 m till Knuts förskola och Ruts framtida skola. Det betyder så mycket eftersom jag inte kan gå så jättelångt.

Nu håller vi i alla fall på och går igenom bohaget i lugn och ro - rensar, organiserar, slänger och skickar till second hand. Jag scannar av varje vrå för att se om det finns något där vi kan göra oss av med.

Jag: Kan vi inte slänga det här Hello Kitty-pusslet?

Rut: Nej, jag vill ha kvar det!

Jag: Men det saknas ju en pusselbit.

Rut: Vi kan slänga det när jag är på väg upp till himlen.


Det blir spännande att se hur vi ska få plats med Ruts alla saker och möbler i ett mindre rum. En hel del kommer få åka in i Knuts kommande rum.

Vi kommer få ett extrarum, till Knut, men annars blir sovrummen mindre än nu och vi kommer inte ha lika bra förvaringsutrymmen som här. Så det gäller att tänka till.

1 kommentar:

Unknown sa...

Vad härligt med nytt boende och med egen uteplats! Är glad för er skull!
Rut är ju bara för söt och rolig! :)
Ha en härlig kväll!
Kram
//Lana